رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید آیت الله محلاتی تبریز تاکید کرد: 

تلاش برای رویکرد بیمارمحوری در بیمارستان شهید محلاتی تبریز/ انجام روزانه 70 عمل جراحی 

تبریز- رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید آیت الله محلاتی تبریز بر تلاش این بیمارستان برای اجرای رویکرد بیمارمحوری تاکید کرد. 
کد خبر: ۹۶۰۷۶۵۱
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا هادی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در تلاش برای تامین منافع بیمار و تبدیل شدن به یک بیمارستان بیمارمحور هستیم، گفت: سالانه تمامی بیمارستان های کشور از طریق وزارت بهداشت، اعتباربخشی می شوند که در مجموع بیمارستان ها می توانند در رده درجه سه، دو، یک، یک برتر و یک عالی قرار گیرند که در ارزیابی جدید در مجموع هشت بیمارستان توانستند یک عالی را کسب کنند.

وی ادامه داد: از شهر تبریز دو بیمارستان شهید محلاتی و ولیعصر تبریز توانسته اند در این رده جای بگیرند که این رده بندی را می توان نتیجه استانداردهای بسیار سخت گیرانه و بازرسی های مکرر از این بیمارستان ها دانست. 

هادی با بیان اینکه در این بیمارستان در تلاش برای عدم ارجاع بیمار به بیرون بوده و تمامی خدمات را در داخل بیمارستان ارائه می دهیم، گفت: سال گذشته بالای 50 میلیارد برای تهیه تجهیزات هایتک، هزینه شده است و تمامی تلاش کادر بیمارستان، این است که بهترین، باکیفیت ترین و ایمن ترین خدمات را ارائه دهیم. 

رئیس بیمارستان شهید محلاتی، ضریب اشغال تخت در این بیمارستان را بالای 82 درصد عنوان کرده و گفت: در این بیمارستان با تمامی بیمه ها قرارداد داشته و به فکر استقرار، ارتقا و استمرار کیفیت برای مراجعه کنندگان هستیم.  
وی ادامه داد: بخش دیالیز این بیمارستان به شکل رایگان اقدام به ارائه خدمات کرده و ریالی از بیماری بابت پروسه درمان دریافت نمی شود. همچنین بخش شیمی درمانی نیز تقریبا رایگان بوده و هزینه بسیار پایینی برعهده بیمار گذاشته می شود. 

هادی همچنین از فعالیت بخش ژنتیک و ترویج زایمان بی دردی نیز سخن گفته و ادامه داد: 36 درصد زایمان های طبیعی با بی دردی انجام می شود.

وی، این بیمارستان را مرکزی دانست که در تمامی بحران ها در کنار مردم است و ادامه داد: برپایی بیمارستان های سیار و صحرایی در دوره کرونا و یا در زمان سفر زائران اربعین حسینی در منطقه مرزی نمونه ای از این اقدامات است. 

رئیس بیمارستان شهید محلاتی در خصوص میزان مراجعات این بیمارستان نیز گفت: به طور میانگین، سالانه 185 هزار مراجعه داریم و روزانه نیز این تعداد به حدود دو هزار و 500 نفر می رسد. همچنین روزانه 70 عمل جراحی در بیمارستان انجام می شود که بخش های زنان و زایمان، ارتوپدی و بیماران کلیوی بالاترین میزان را دارا هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار